Cota 300RR ir uzstādīts pilnīgi jauns motors, kura izstrādes pamatā ir motori, ko izmanto Montesa braucēji Edijs Karlsons (Eddie Karlsson) un Oriols Noguera (Oriol Noguera), piedaloties mototriāla pasaules čempionātā. Motora kubatūra palielināta līdz 298 cm3, veicot cilindra diametra un gājiena izmaiņas. Šīs izmaiņas, kopā ar jauna tipa degvielas sūkņa izmantošanu, kas nodrošina lielāku degvielas spiedienu, rezultātā sniedz jaudas pieaugumu visā apgriezienu diapazonā, īpaši vidējos apgriezienos un ir saglabātas lieliskas braukšanas iespējas zemos apgriezienos. Vēl viena īpašība, kuru ir vērts izcelt - perfektā motocikla reakcija uz droseles izmantošanu. Visi šie motora darbības uzlabojumi nozīmē, ka Cota 300RR ir spējīgs cīnīties ar šķēršļiem, kas Cota 4RT260 un Race Replica bija apgrūtinoši.
Atkarībā no trases apstākļiem, braucējam ir iespēja izvēlēties vienu no diviem motora iestatījumiem, ērti pārslēdzot tos ar pogu pie roktura. Degvielas iesmidzināšanas apjoms un aizdedzes moments var tikt izmainīts izmantojot datoru un attiecīgu programmatūru.
Vēl viens izcelšanas vērts aspekts ir motora bremzēšanas efekta samazinājums, izmantojot dekompresijas sistēmu karterī, savienojumā ar motocikla elektronikas precīzo darbību šī efekta minimizēšanai. Izmantojot šo sistēmu ir panākts, ka atlaižot gāzi, motors minimāli bremzē motociklu, kas to padara vieglāk kontrolējami un motocikls sniedz viegluma sajūtu.
Viens no galvenajiem Cota 300RR izstrādes mērķiem bija samazināt motocikla svaru, vienlaicīgi padarot vispārējo sajūtu vieglāku, atsaucīgāku un veiklāku. Būtisks faktors, kas ļāva to sasniegt, ir kājas balsta novietojums 5 mm zemāk un 5 mm uz aizmuguri, tādējādi pārvietojot braucēja smaguma centru uz aizmuguri, attiecīgi atvieglojot motocikla priekšu. Papildus Cota 300RR ir uzstādīta jauna, vieglāka alumīnija priekšējā piekare un mehanizēta riteņa rumba, ļaujot samazināt kopējo svaru par 2 kg.
Svara samazināšanai Cota 300RR modelim izmantota jauna TECH alumīnija dakša, kas izgatavota no vieglākām alumīnija caurulēm. Savukārt, Showa izstrādātā aizmugurējā piekare ieguvusi uzlabojumus hidraulikā un iestatījumos, kas padara braukšanas sajūtu vieglāku un stabilāku, kā arī tiek nodrošināta labāka saķere un samazināta nepieciešamā braucēja piepūle.
Cota 300RR ir uzstādītas Michelin X11 riepas, kas sevī apvieno labākās saķeres, viegluma un reakcijas īpašības. Riteņi ir aprīkoti ar no 7075 T6 alumīnija veidotu vieglu mehanizētu rumbu, kas anodēta melnā krāsā un uz tās ar lāzeru ir iegravēts RR logo. Kopējā svara samazināšana ir panākta, izmantojot arī jaunos DID alumīnija diskus, kas ir vieglāki, nekā tiek izmantoti citiem modeļiem. Renthal "FatBar" stūre un magnētiskais avārijas izslēdzējs ir iekļauti standarta komplektācijā.
Cota 300RR tiek izmantotas jaunas priekšējās bremzes, kuras veidotas izmantojot 4 virzuļu viengabala suportu, kas nodrošina lielāku bremzēšanas spēku un efektivitāti. Jaunie bremžu un sajūga mehānismi, iestrādāti sarkanos anodizētos Braktec ietvaros, sniedz ātrāku reakciju un veiktspēju bremzēm un sajūgam.
Tāpat kā Cota 4RT260 un Race Replica, abas versijas tiks ražotas modernajā Montesa Honda rūpnīcā, kas atrodas Santa de Mogoda (Barselonā), tādējādi nodrošinot, ka tiek ievēroti augstie kvalitātes standarti.