Pievienots 07.11.2023
Šodien EICMA Milānā Honda prezentēja savu pilno 24GM modeļu klāstu, kurā ir četri jauni modeļu nosaukumi, būtiski uzlabojumi vēl četriem modeļiem, no kuriem divi būs pieejami ar jaunu pasaulē pirmo motociklu tehnoloģiju, un nākamā pilnībā elektriska transportlīdzekļa koncepta versija, ar kuru paredzēts papildināt Honda unikāli plašo un daudzveidīgo klāstu.
Jaunais CB1000 Hornet
Atklāšanas virsrakstos dominē Honda augošās Hornet saimes jaunais flagmanis – CB1000 Hornet.
Jaunais ielu flagmanis tiks darbināts ar 2017GM CBR1000RR Fireblade četru cilindru spēka agregāta pārregulētu versiju, kas nodrošina vairāk nekā 110 kW maksimālo jaudu un vairāk nekā 100 Nm griezes momentu.
Dzinēju ieskauj pilnīgi jauns tērauda rāmis, kas nodrošina dinamisku veiktspēju un stabilitāti pagriezienos, izmantojot Showa 41 mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) balstiekārtu, kas regulējama gan kompresijai, gan atsitienam un ir saskaņota ar Pro-link aizmugures Showa amortizatoru.
Stils ir tīrs un agresīvs. Hornet raksturīgā degvielas tvertne ar uz priekšu nolocītiem spārniem veido plecīgo priekšgalu ar īpaši kompakto divu LED prožektoru priekšējo lukturu caururbjošo skatienu, bet uz aizmuguri forma radikāli sašaurinās, to atspoguļo minimālais sēdekļa bloks, kas iezīmē tradicionāli šauro Hornet vidukli. Jaunais rāmis tiek izmantots arī kā dizaina elements, tas ir izsmalcināti aptumšots – tāpat kā cauruļu režģa tipa aizmugurējais apakšrāmis.
Elektroniskās palīgsistēmas darbosies caur Throttle By Wire un ļaus braucējam izvēlēties starp 3 braukšanas režīmiem, kas tiks attēloti 5 collu TFT krāsu displejā; savienojums ir pieejams gan Android, gan iOS ierīcēm, izmantojot Honda RoadSync.
Jaunais CB500 Hornet
Hornet saimei būs jauns trešais loceklis Honda 24GM klāstā – CB500 Hornet, ienesot jaunu, agresīvu stilu, ko iedvesmojuši divi lielākie brāļi, un aerodinamisko veiktspēju, kas atbilst leģendārajam Hornet nosaukumam.
CB500 Hornet apdarē ir iestrādāti priekšējo lukturu sānu kanāli, kas novirza gaisu uz augšējo degvielas tvertnes zonu, tādējādi nodrošinot lineāru stūrēšanas sajūtu un izcilu vadāmību. Jaunie LED izstaro gaismu plašāk, uzlabojot redzamību.
471 cm3 dzinēja jauda un grieze atbilst maksimālajām A2 kategorijas prasībām – 35 kW un 43 Nm –, savukārt atjauninātie degvielas iesmidzināšanas iestatījumi uzlabo paātrinājuma sajūtu no zemiem apgriezieniem, un CB500 Hornet tagad ir aprīkots ar HSTC, vairojot sirdsmieru.
Augstas kvalitātes šasijas specifikācijā ietilpst 41 mm Showa SFF-BP USD dakša, Showa aizmugures amortizators un divi priekšējie diski ar četru virzuļu suportiem, savukārt jaunais 5 collu TFT ekrāns piedāvā Honda RoadSync viedtālruņa savienojumu.
Jaunais CBR600RR
Pēc sešu gadu prombūtnes Honda Eiropas 24GM klāstā atgriežas ļoti iemīļotais un žiletes asais CBR600RR, lai atjaunotu vidējā svara supersporta kategoriju. Jaunais CBR600RR ir aprīkots ar visprogresīvāko MotoGP iedvesmotu elektroniku un aerodinamiku, un tas ir brīvu apgriezienu četrcilindru motociklu dārgakmens, ko darbina salīdzinājumā ar iepriekšējo versiju būtiski modernizēts dzinējs, nodrošinot maksimālo jaudu 89 kW pie 14 250 apgr./min un 63 Nm griezi pie 11 500 apgr./min.
Viegli vadāmā šasijas komplektācija nodrošina tūlītēju virziena maiņu un stabilitāti, izmantojot dubulto alumīnija rāmi ar alumīnija pagrieziena sviru, 41 mm Showa Big Piston USD priekšējo dakšu, Unit Pro-Link Showa aizmugures amortizatoru un no MotoGP aizgūtus spārnus.
CBR600RR jaunā visaptverošā elektronikas pakete gūst labumu no 6 asu inerciālā mērītāja (IMU), kas izmantots CBR1000RR-R Fireblade, un ietver droseļvārsta vadību, 5 braukšanas režīmus, pagriezienu ABS, 9 līmeņu Honda selektīvo griezes kontroli (HSTC), Wheelie Control, aizmugures pacēluma kontroli un straujas bremzēšanas uzmanības signālu. Standarta komplektācijā ietilpst arī Honda elektroniskais stūres amortizators, palīgsajūgs/slīdošais sajūgs un ātrais pārnesumu pārslēdzējs.
Jaunais NX500
Leģendārais apzīmējums “NX” atgriežas Honda klāstā jaunā NX500 veidolā.
Ar nozīmi “Jaunais X-over”, NX500 ir izstrādāts tā, lai to varētu izbaudīt jebkur, sākot no līkumota ceļa līdz grants taciņai vai kontinentāliem piedzīvojumiem. Balstoties uz aizejošā CB500X popularitāti, tam ir jauns stils un virkne specifikāciju un veiktspējas uzlabojumu.
Vadāmības dinamika un sajūta ir uzlabota, pateicoties 3 kg pašmasas samazinājumam (no kuriem 1,5 kg samazināts, pateicoties jauniem, viegliem 5 spieķu lieta alumīnija diskiem) līdz 196 kg, pārskatītai Showa 41 mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) augšupvērstās dakšas atsperes attiecībai un amortizācijai un straujākam paātrinājumam, pateicoties jauniem degvielas iesmidzināšanas iestatījumiem.
Tālāki specifikāciju uzlabojumi ir jauns 5 collu TFT ekrāns, Honda RoadSync viedtālruņa savienojamība un HSTC. Jaunu priekšējo lukturu vadīts, stils ir pilnībā atsvaidzināts – ar jaunu plastmasas apšuvumu no priekšpuses līdz aizmugurei, kas apvieno kompaktu piedzīvojumu stila praktiskumu ar iespaidīgu siluetu un formas stabilitāti.
CBR500R
Arī 24GM Honda CBR supersporta saimes motocikls ir ievērojami uzlabots.
Svaigajā un vispusīgi atjauninātajā, Fireblade iedvesmotajā stilā ir iekļauti jauni priekšējie un aizmugurējie lukturi, kā arī pārskatīts virsbūves korpuss ar spārniem, lai uzlabotu priekšgala sajūtu. Jauna grafika un krāsas pastiprina CBR500R “mazā Blade” izskatu, un jaunie degvielas iesmidzināšanas iestatījumi uzlabo paātrinājumu zemos apgriezienos.
Jaunais 5 collu pilnkrāsu TFT ekrāns tiek darbināts ar viegli lietojamu, izgaismotu sadales slēdzi un ietver interfeisu jaunajai Honda RoadSync savienojamībai.
CB650R un CBR650R
Honda vidēja svara ielu CB650R un tā brālis CBR650R 24GM saņem stila atsvaidzinājumus un jaunas tehnoloģijas.
CB650R Neo Sports Café unikālais izskats ir attīstījies, padarot to vēl slaidāku, dinamiskāku un mērķtiecīgāku. Priekšgalā to ievada jauns, slīps LED priekšējais lukturis, tam seko jauns radiatora apšuvums un jauns, asāks aizmugurējais apšuvums, kas papildināts ar jaunu aizmugurējo lukturi.
Tā CBR brālim pārveidotie dubultie LED priekšējie lukturi ir saskaņoti ar atjauninātu augšējo un apakšējo apšuvumu, kas kopā ar pārveidoto astes bloku apvieno muskuļotu siluetu ar slaidām līnijām un pievilcīgiem leņķiem, lai vairotu CBR650R tīro sportisko pievilcību.
Abiem motocikliem ir Honda RoadSync savienojamība un jauns 5 collu pilnkrāsu TFT ekrāns, kas paredzēts optimālai nolasāmībai saulainās dienās.
Honda E-Clutch
CB650R un CBR650R ir arī pirmie Honda motocikli, kas pieejami ar inovatīvo Honda E-Clutch tehnoloģiju, pasaulē pirmo pilnībā automātisko sajūgu motociklam ar vairākiem pārnesumiem, kas izstrādāts, lai padarītu braukšanu ar motociklu vēl patīkamāku un aizraujošāku kā iesācējiem, tā veterāniem.
Honda E-Clutch novērš nepieciešamību izmantot sajūga sviru, lai pārslēgtu pārnesumus uz augšu vai leju. Braucējam ir vienkārši jānospiež pārnesumu pedālis, lai nodrošinātu īpaši ātru un konsekventu pārnesumu pārslēgšanu, tieši tā, it kā izmantotu ātro pārslēdzēju. Pārnesumu maiņas laikā Honda E-Clutch izmanto saskaņotu “pussajūga”, degvielas iesmidzināšanas un aizdedzes kontroles darbību kombināciju, lai novērstu pārslēgšanās triecienu un nodrošinātu īpaši vienmērīgu gaitu.
Sajūga svira nav nepieciešama, arī uzsākot braukšanu vai apstājoties. Aktivizējoties, tiklīdz tiek ieslēgts dzinējs, Honda E-Clutch sistēma vienmērīgi pārvalda abus scenārijus, un, ja braucējs vēlas, viņš var izmantot sajūga sviru kā parasti. Ja braucējs vēlas izslēgt sistēmu konkrētam braucienam, tas ir iespējams caur instrumentu paneli.
CBR1000RR-R Fireblade un CBR1000RR-R Fireblade SP
24GM CBR1000RR-R Fireblade un tā SP versija turpina savu attīstības līkni ar virkni dzinēja un pārnesumkārbas atjauninājumiem, kas nodrošina ievērojamu veiktspējas palielinājumu vidējā apgriezienu diapazonā un uzlabotu droseles reakciju.
Izmantojot milzīgu HRC izstrādes un zinātības apjomu, CBR1000RR-R Fireblade SP 113 Nm griezes moments un 160 kW jauda ir būtiski mainīti, lai radītu vēl lielāku paātrinājumu pagriezienu izbraukšanai, kā arī tā apbrīnojamo augstākās klases jaudu. To vēl vairāk pastiprina jaunas, īsākas pārnesumu attiecības un primārā piedziņa, pārveidots vidējais apšuvums ar jauniem spārniem, kā arī pārskatīts, vieglāks un elastīgāks rāmis.
2-Motor Throttle By Wire pievienošana palielina daļēju droseles kontroli un ļauj arī pastiprināt dzinēja bremzēšanu. Vieglāki karteris, kloķvārpsta un stieņi kopā ar pārskatītiem vārstu laikiem un paaugstinātu kompresijas pakāpi nodrošina, ka CBR1000RR-R Fireblade SP sniedz lielāku veiktspēju katrā sadegšanas ciklā, savukārt standarta aprīkojumā uzstādītā Akrapovič trokšņa slāpētāja izmaiņas samazina izplūdes troksni par 5 dB.
CBR1000RR-R Fireblade SP versija ir pirmais motocikls pasaulē, kas izmanto jaunās, trešās paaudzes Öhlins Smart Electronic 43 mm S-EC3.0 (SV) NPX USD dakšas. Tam ir arī digitāla atsperu priekšslodzes vadotne, izmantojot instrumentu paneli, kas ir izstrādāta, lai ļautu braucējiem skaidri, vienkārši un nevainojami iestatīt savu Fireblade. Jaunie Brembo Stylema R četru virzuļu radiālā stiprinājuma bremžu suporti piedāvā nemainīgi augstu bremzēšanas veiktspēju.
CRF1100L Africa Twin un Africa Twin Adventure Sports
EICMA norisināsies arī 24GM CRF1100L Africa Twin un tā Adventure Sports versijas, kas nodrošina virkni veiktspējas un praktisku atjauninājumu, publiskā debija.
Abiem modeļiem maksimālais griezes moments pieaudzis par 7% – tas apgriezienu diapazonā tiek piegādāts par 750 apgr./min agrāk – pateicoties kompresijas pakāpes, vārstu laika, ieplūdes portu un ECU iestatījumu izmaiņām. Divsajūgu pārnesumkārbas pārskatīšana nodrošina agrāku pārnesumu pārslēgšanu uz leju, lai tā atbilstu jaunajai dzinēja veiktspējai, uzlabotu līkumu noteikšanu un dabiskāku sajūtu brauciena uzsākšanas laikā un starp pirmo un otro pārnesumu.
Praktiskums ir uzlabots, pievienojot bezkameru riepas, kas atvieglo remontu ceļmalā, un lielāku, 5 pakāpēs regulējamu vējstiklu.
Pats CRF1100L Africa Twin tagad pirmo reizi būs pieejams ar Showa elektroniski aprīkoto gaitas regulēšanas (Showa EERA™) iespēju, kas piedāvā optimizētu amortizāciju jebkuros braukšanas apstākļos, kā arī iespēju mainīt aizmugurējās atsperes priekšspriegojumu kustībā, izmantojot 6,5” skārienekrāna displeju.
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports braukšanas spējas vairo jauns 19” priekšējais ritenis un platāka priekšējā riepa, kā arī lielāka aizsardzība pret laikapstākļiem, ko nodrošina platāks priekšējais apšuvums un lielāks vējstikls, kā arī lielāks biezāk polsterētā sēdekļa komforts.
SC e: Concept
Honda EICMA stendā ir apskatāms arī SC e: Concept, uzņēmuma otrā elektriskā divriteņu transportlīdzekļa koncepcijas versija Eiropas klientiem pēc EM1 e: elektriskā mopēda ienākšanas galvenajos tirgos 2023. gadā.
SC e: Concept ir raksturīgas izteiksmīgas, īpaši modernas dizaina līnijas, liela, līdzena grīda un garš, plats sēdeklis. Tas būs aprīkots ar diviem nomaināmiem Honda Mobile Power Pack e: akumulatoriem, kas nodrošina garāku nobraucamo attālumu, atbalstot klientus, kuri meklē klusu, kompaktu bezizmešu mobilitāti pilsētā ar papildu priekšrocību – to var ērti uzlādēt mājās.
“SC” apzīmē motorolleri, kas nozīmē, ka ikviens, kam ir A1 kategorijas apliecība, varēs braukt ar sērijveida versiju, kas tiks laista tirgū līdz 2025. gadam.
Toms Gardners (Tom Gardner), Honda Motor Europe Ltd. vecākais viceprezidents
“Pēc pārliecinošajiem jauno Hornet un Transalp pārdošanas panākumiem 2023. gadā, kas palīdzēja mūsu pārdošanas apjomam palielināties par vairāk nekā 30%, vēl četri jauni modeļu nosaukumi un būtiski uzlabojumi flagmaņiem, piemēram, Africa Twin un Fireblade, 2024. gadā sola vēl vienu spilgtu gadu.
Mēs turpinām paplašināt un bagātināt savu klāstu, ieviešot jauno, skaisto CB1000 Hornet, atgriežoties ļoti iemīļotajam CBR600RR, savukārt modeļiem CB650R un CBR650R pievienojot unikālo Honda E-Clutch, kas iezīmē vēl vienu pasaulē pirmo Honda tehnoloģiju.
Paralēli tam mēs ar aizrautību iepazīstinām ar SC e: Concept, kas nonāks ražošanā līdz 2025. gadam, un tas ir drošs nākamais solis mūsu divu riteņu transportlīdzekļu klāsta elektrifikācijas ceļā.
Atpakaļ