Pievienots 22.05.2025
Honda kopējā pasaules ražošana ar dzinēju/motora piedziņu ir sasniegusi 500 miljonus vienību — pasaulē pirmo reizi sasniegts šāds apjoms* — 76 gadus pēc tam, kad uzņēmums sāka masveida motociklu ražošanu 1949. gadā ar Dream D-Type modeli.
Kopš tās dibināšanas 1948. gadā Honda ir izstrādājusi un piedāvājusi produktus un pakalpojumus, kas apmierina klientu vajadzības daudzās valstīs un reģionos, pamatojoties uz pārliecību, ka „tehnoloģijas mērķis ir atvieglot cilvēku dzīvi.”
1963. gadā Honda uzsāka motociklu ražošanu Beļģijā, tās pirmajā ražošanas bāzē ārpus Japānas, un kopš tā laika ir attīstījusi savu biznesu visā pasaulē, pamatojoties uz pamatfilozofiju „ražot tur, kur ir pieprasījums.”
Honda uzsāka masveida motociklu ražošanu savā pirmajā ārvalstu rūpnīcā Beļģijā 1963. gadā, un kopš tā laika paplašinājusi ražošanu globāli saskaņā ar pamatprincipu „ražot vietējā tirgū, kur ir pieprasījums.” Tā rezultātā Honda sasniedza 100 miljonu vienību robežu 1997. gadā, 200 miljonu vienību robežu 2008. gadā un 300 miljonu vienību robežu 2014. gadā. 2018. gadā Honda gada ražošanas apjomi pirmo reizi pārsniedza 20 miljonus vienību, un kopējā pasaules ražošana sasniedza 40 miljonus vienību 2019. gadā.
Lai gan motociklu gada ražošana īslaicīgi samazinājās COVID-19 pandēmijas dēļ 2020. gadā, pieprasījums ir pakāpeniski atjaunojies visā pasaulē līdz pirmspandēmijas līmenim. Papildus iekšdedzes dzinēja (ICE) modeļiem Honda 2024. gadu ir noteikusi kā savu „pirmo globālās paplašināšanās gadu” elektrisko divriteņu transporta segmentā un ir uzsākusi jaunu modeļu izlaišanu, veidojot plašu un daudzveidīgu produktu klāstu.
Honda šobrīd piedāvā plašu modeļu klāstu, sākot no ikdienas izmantošanai paredzētiem pilsētas transportlīdzekļiem līdz lielākas kubatūras modeļiem brīvdienu atpūtai un elektriskiem transportlīdzekļiem. Ražošanas jauda ir vairāk nekā 20 miljoni vienību gadā 23 valstīs un 37 ražošanas objektos. Uzņēmums piegādā produktus un pakalpojumus klientiem visā pasaulē, izmantojot vairāk nekā 30 000 Honda izplatītāju tīklu.
Honda turpinās centienus nostiprināt savu motociklu biznesu, piedāvājot pievilcīgus produktus un pakalpojumus daudzveidīgā pieejā, īstenojot „pārvietošanās prieku un brīvību” plašākam klientu lokam, veidojot augsti efektīvu uzņēmējdarbības struktūru un sasniedzot oglekļa neitralitāti, tostarp caur elektrifikāciju.
Toshihiro Mibe, direktors, prezidents un izpilddirektors, Honda Motor Co., Ltd.
„Honda motociklu bizness ir mūsu 'dibinātāja bizness', un tas turpinās būt uzņēmuma pamatbizness. Motociklu biznesā mēs esam izveidojuši klientu uzticību ar mūsu daudziem produktiem un pakalpojumiem, kas ļāvuši mums sasniegt 500 miljonu saražotu vienību. Vēlos pateikties mūsu klientiem un visiem ieinteresētajiem, kas iesaistījās šī sasnieguma panākšanā, sākot no attīstības līdz ražošanai, tirdzniecībai un apkalpošanai. Honda turpinās uzņemties izaicinājumu paplašināt mūsu klientu prieku visā pasaulē.”
Šo ražošanas robežu sasniegs Indijā, kur Activa modelis tiks ražots Honda Motorcycle and Scooter India Private Limited (HMSI) 4. rūpnīcā Vittalpūrā, Gudžaratā.
Vēsturiski sasniegumi:
1948 – Honda Motor Co., Ltd. dibināta
1949 – Pirmais pilnībā attīstītais motociklu modelis Dream D-Type
1958 – Pirmais Super Cub modelis C100
1959 – Honda kļūst par pasaules lielāko motociklu ražotāju
1963 – Motociklu ražošana uzsākta Beļģijā (pirmais ražošanas objekts ārpus Japānas)
1967 – Motociklu ražošana uzsākta Taizemē
1968 – Kopējā pasaules ražošana sasniedz 10 miljonus vienību
1969 – CB750 tiek piedāvāts pārdošanai
1971 – Motociklu ražošana uzsākta Indonēzijā un Itālijā
1975 – GL1000 Gold Wing tiek piedāvāts pārdošanai
1976 – Motociklu ražošana uzsākta Brazīlijā
1979 – Motociklu ražošana uzsākta ASV
1980 – Motociklu ražošana uzsākta Nigērijā
1984 – Kopējā pasaules ražošana sasniedz 50 miljonus vienību
1986 – XRV650 Africa Twin pievienojas klāstam
1992 – Motociklu ražošana uzsākta Ķīnā
1992 – CBR900RR FireBlade tiek piedāvāts pārdošanai
1997 – Motociklu ražošana uzsākta Vjetnamā; kopējā pasaules ražošana sasniedz 100 miljonus
2001 – Motociklu ražošana uzsākta Indijā
2001 – Hornet 600 – pirmais lielas kubatūras Honda motocikls kas ražots ārpus Japānas
2004 – Gada ražošana pirmo reizi pārsniedz 10 miljonus vienību
2005 – Honda ievieš pasaulē pirmo gaisa spilvenu pielietojumu motociklos GL1800 Gold Wing
2008 – Kopējā pasaules ražošana sasniedz 200 miljonus vienību
2009 – VFR1200F tiek izstādīts Tokijas Automašīnu izstādē – pasaules pirmais dubultā sajūga transmisijas motocikls
2013 – Motociklu ražošana uzsākta Bangladešā
2014 – Kopējā pasaules ražošana sasniedz 300 miljonus vienību
2014 – Honda Super Cub kļūst par visvairāk ražoto motociklu pasaulē (87 miljoni pārdoti 160 valstīs)
2018 – Kopējā gada ražošana pirmo reizi pārsniedz 20 miljonus
2019 – Kopējā pasaules ražošana sasniedz 400 miljonus vienību
2022 – Honda uzsāk elektrifikācijas ceļojumu Eiropā ar EM1e motorolleri, izmantojot Honda Mobile Power Pack e: (MPP) tehnoloģiju
2022 – Fireblade svin 25. gadadienu
2023 – Honda ievieš Honda E-Clutch tehnoloģiju
2024 – Honda ievieš konceptuālo pirmo pilna izmēra EV FUN modeli un jaunu V3 koncepcijas dzinēju ar unikālu elektrisko kompresoru
2025 – Kopējā pasaules ražošana sasniedz 500 miljonus vienību
2025 – Gold Wing svin 50. gadadienu
Honda globālo motociklu ražošanas vietu dibināšana:
1963 – Beļģija
1967 – Taizeme
1971 – Indonēzija
1976 – Brazīlija
1976 – Itālija
1979 – Ziemeļamerika
1980 – Nigērija
1986 – Spānija
1992 – Ķīna
1997 – Vjetnama
2001 – Indija
2007 – Peru
2013 – Bangladeša
2013 – Kenija
* Saskaņā ar Honda pētījumiem
Atpakaļ