Offroad
Motocross
Enduro
Trial

Šasija

• 3 kg svara ietaupījums, HRC pievadei ejot cauri rāmim, šarnīrsavienojums, stingruma līdzsvars un ģeometrija, lai uzlabotu veiktspēju pagriezienos un ērtu lietošanu
• 49 mm Showa priekšējā dakša ar 5 mm papildu gājienu un stingrākām ass skavām
• Optimizēta atsperes stingrība un kompresijas/atsitiena amortizācija priekšā un aizmugurē
• Kompakts, jauns sēdekļa dizains un plastmasa vairo braucēja brīvību

Kur CRF450R ved, CRF250R seko. Tāpēc, kaut arī tā šasija 2021. modeļa gadā nemainījās, 2022. gada modelim tā ir aprīkota ar to pašu platformu, kas debitēja 2021. gada CRF450R modeļa sērijā pēc intensīviem HRC uzlabojumiem. Un tas ir pamats, kas Timu Gajseru ir aizvedis uz diviem MXGP pasaules čempionātiem pēc kārtas.
Līdztekus jaudīgajam dzinējam 3 kg svara samazināšana, ģeometrijas izmaiņas un balstiekārtas uzlabojumi apvienojas, lai izveidotu paketi, ar kuru ir vieglāk braukt ātri, apli pēc apļa.
Pateicoties šaurākiem galvenajiem lonžeroniem, rāmis sver par 700 g mazāk nekā iepriekšējais dizains, savukārt pārveidotais apakšrāmis arī ietaupa 320 g. Šasijas dinamika arī ir jauna: saglabājot vērpes stingrību, sānu stingrība ir samazināta par 20%, lai palielinātu pagriezienu izbraukšanas ātrumu, vilci un stūrēšanas precizitāti. Šarnīrsavienojuma pagrieziena punktā ir optimizēts ribu izvietojums; alumīnija šarnīram ir jauns stingruma līdzsvars, kas noregulēts atbilstoši rāmim.
Gan augšējai, gan apakšējai savienojuma skavai ir palielināta elastība, lai iegūtu asāku, veiklāku līkumu izbraukšanu un labāku reakciju uz izciļņu triecieniem. Pilnībā regulējama 49 mm Showa USD spirālatsperu dakša ir Showa rūpnīcas dakšas versija, kas tiek nodrošināta Japānas čempionāta MX sacīkšu komandām. Ar mērķi panākt vienmērīgāku pagriezienu izbraukšanu dakšām ir nomainīti vārsti, gājiens pagarināts par 5 mm līdz 310 mm, un ass skavu stingrība ir palielināta, lai uzlabotu saķeri un brauktspēju pāri grambām.
Showa aizmugurējā amortizatora galvenā virzuļa vārsts ir palielināts, lai nodrošinātu ātrāku reakciju un vienmērīgāku triecienu absorbciju un brauktspēju pāri grambām. Tās atsperē tiek izmantots viegls tērauds, ietaupot 120 g. Arī Pro-Link attiecība ir jauna.
Sēdeklis tagad ir īsāks, vieglāks un par 10 mm zemāks aizmugurē, lai atvieglotu braucēja kustību brīvību. To ir arī vienkāršāk noņemt un uzstādīt. Arī apkope ir vienkāršāka, jo 8 mm skrūvju skaits, kas nodrošina minimālu virsbūvi, ir samazināts no 6 līdz 4 katrā pusē. Jaunais motocikls ir plānāks par 70 mm (50 mm kreisajā pusē, 20 mm izplūdes pusē), plastmasa ir plānāka, un tvertnes vāks ir noņemts.
Dakšas ģeometrija tagad ir šaurāka, 27,2°/115 mm (no 27,4°/116 mm), un garenbāze īsāka 1477 mm (1486 mm). Klīrenss palielinās par 6 mm līdz 333 mm, un apakšējā savienojuma skava tagad atrodas par 5,1 mm augstāk – 927 mm. Pašmasa ir 104 kg, par 3 kg vieglāka nekā iepriekšējam modelim.
Konstruēti ar Computational Flow Dynamics (CFD) maksimālai gaisa caurplūdei, radiatora pārsegi tagad ir izgatavoti no nevis viena, bet diviem plastmasas gabaliem, un tiem ir zemāka ventilācijas atvere, bet radiatora restes ir optimizētas gaisa plūsmai. Arī 6,3 litru titāna degvielas tvertne ir konstruēta no jauna.
Standarta aprīkojumā uzstādītā, vieglā Renthal Fatbar ir izlocīta optimālam komfortam; augšējā skavā ir divas stūres rokturu vietas, lai stūri pārvietotu uz priekšu un atpakaļ par 26 mm. Ja turētāju pagriež uz 180°, stūri var pārvietot vēl par 10 mm no pamatpozīcijas, iegūstot četras unikālas braukšanas pozīcijas. 
Priekšpusē divu virzuļu bremžu suportam tiek izmantoti 30 un 27 mm diametra virzuļi un 260 mm viļņota raksta disks; kopā ar zema izplešanās ātruma bremžu šļauciņu tas nodrošina gan spēcīgas sajūtas, gan konsekventu noturību. Viena virzuļa aizmugurējais suports ir saskaņots ar 240 mm viļņota raksta disku.
DID alumīnija diski ar tieši piestiprinātu spieķu izkārtojumu ir melnā krāsā; 80/100-21 PIRELLI MX32 MIDSOFT priekšējās un 100/90-19 PIRELLI MX32 MIDSOFT aizmugurējās mīksta reljefa riepas ir uzstādītas standarta aprīkojumā.
Pārsteidzoša jauna, pilnīgi sarkana grafiskā apstrāde papildina 2022. gada CRF250R modeļa asās kontūras.

Dzinējs

• Ieplūdes un cilindra galvas uzlabojumi, kā arī taisna izplūdes atvere/lejupejošā caurule un viens izpūtējs dod līdz pat 10% lielāku jaudu un līdz 15% papildu griezi.
• Uzlabota arī vārstu atvēršanās laika precizitāte pie lieliem apgriezieniem un eļļas padeve cilindra galvai
• 9 plākšņu sajūgs uzlabo izturību ar vieglāku sviras sajūtu
• Pārskatītas ātrumkārbas pārnesumu attiecības; jauns pārslēgšanās cilindrs vienmērīgākai pārslēgšanai
• Vēl efektīvāka radiatora dzesēšana

CRF250R 249,4 kubikcentimetru DOHC dzinējs jau sen ir sasniedzis augstāko līmeni un ir viens no labākajiem trasē, un 2020. gada modelis saņēma lielisku maksimālo jaudu un vidēju apgriezienu griezes palielinājumu. Uzlabotā grieze un jauda no maziem apgriezieniem – vienlaikus saglabājot visus 2020. modeļu gada ieguvumus – veicināja 2022. gada modeļa melodijas attīstību. Un dinamikas līknes skaidri parāda ievērojamu pieaugumu.
Pārslēdzoties agrāk apgriezienu diapazonā, jauda ir vienmērīga un lineāra, savukārt grieze palielinās pie ievērojami zemākiem apgriezieniem. Kopumā jauda ir par līdz pat 10% lielāka un grieze par 15% visā apgriezienu diapazonā plūstošai braukšanai tajā pašā pārnesumā.
Kopējais rezultāts? Jaudīgais dzinējs kļuvis vēl šerpāks, nodrošinot spēcīgu, pieejamu piedziņu no zemiem apgriezieniem, lai patiesi izmantotu jaunās šasijas veiklību. Un tā ir daudzu uzlabojumu kulminācija – dažu lielu, citu mazu –, kas uzlabojuši veiktspēju.
Galvenā uzmanība tika pievērsta sadegšanas stabilitātei zemos apgriezienos un gāzu plūsmai iekšā un ārā no kameras. Ir pārskatīta gaisa ieplūdes piltuve un konusa caurule, ko baro par 78% lielākas ietilpības gaisa kārba – tagad 4,1 litru; inžektora leņķis tagad ir iestatīts 60° (nevis 30°) un izplūdes atvere ir taisna. Līdztekus gaisa ieplūdes dzesēšanai ir uzlabota gaisa ieplūdes efektivitāte. Gaisa filtram piekļūt ir vieglāk.
Dzinēja augšējā daļā ir veikti neskaitāmi detalizēti uzlabojumi; ieplūdes izciļņa zobrats tagad ir ar interferences stiprinājumu, tādējādi ietaupot svaru un ar precīzāku atvēršanās laiku. Ieplūdes vārstu dubultās atsperes (nevis vienkāršās) nodrošina īpaši augstu apgriezienu kontroli. Eļļas ceļš uz sadales vārpstu ir mainīts līdzās stingrākam sadales vārpstas turētājam un galvai, lai samazinātu berzi.
Vārstu atvēršanās laiks ir optimizēts; precīza šarnīra vārpstas stāvokļa izlīdzināšana uzlabo veiktspēju pie lieliem apgriezieniem, savukārt virzuļa un klaņa konstrukcija maksimāli palielina efektivitāti. Diametrs un gājiens paliek 79 x 50,9 mm ar 4,5 mm cilindra nobīdi, lai samazinātu berzi un saspiešanas pakāpi 13,9:1. Vārsti izgatavoti no titāna; 33 mm ieplūdei un 26 mm izplūdei.
2021. gada modeļa dubultos izpūtējus aizstāj viens izpūtējs. Lejupejošā caurule nodrošina izlietotajām gāzēm tiešu izplūdi; optimizētie iekšējie izmēri uzlabo degšanas stabilitāti un izplūdes gāzu efektivitāti. Tās kompaktais raksturs ļauj iegūt slaidāku korpusu un ietaupa 1,7 kg salīdzinājumā ar iepriekšējo dizainu.
Lai tiktu galā ar papildu siltumu, ko rada jaudīgāk strādājošs dzinējs, ir pielāgots radiatora montāžas leņķis un, veicot šķidruma analīzi, spuru skaits, palielinot virsmas laukumu par 2% un siltuma starojumu par 6%. Pārveidotie pārsegi rada papildu gaisa plūsmu.
Citi 2022. gada modeļa uzlabojumi nodrošina papildu uzticamības līmeni. Ūdens sūkņa korpuss ir biezāks, lai labāk tiktu galā ar augstas temperatūras eļļu. Un, lai palielinātu eļļas plūsmu, ir mainīts spiediens uz cilindra galvu. Piecu caurumu virzuļa eļļas strūkla nodrošina optimālu virzuļa dzesēšanu un aizdedzes laiku. Kombinētais eļļas sūkņa/piedziņas korpuss atrodas dzinēja kreisajā pusē, ar eļļas filtru un eļļas ceļu labajā pusē – eļļas ceļš ap dzinēju ir īss un taisns, un eļļa eļļo arī sajūgu un pārnesumkārbu ar kopējo eļļas tilpumu 1,35 l.
Arī piedziņa ir saņēmusi uzmanību. Lai uzlabotu izturību, saķeres sajūtu un vieglāku sviras darbību, sajūgs ir saņēmis papildu disku – līdz 9, sadalot berzes materiālam piemēroto slodzi. Arī papildu berzes atspere amortizatora kamerā, optimizēta eļļošana, berzes materiāli un primārā attiecība – kā arī stingrāks sajūga centrs – veicina augstāku veiktspēju un izturības pieaugumu par 21%. Sajūga sviras darba slodze tiek samazināta par 4%.
Lai tiktu galā ar jaunā sajūga radīto slodzi, kā arī maksimāli palielinātu braukšanas ātrumu no jebkura apgriezienu skaita, pārnesumkārbai – nepievienojot svaru – ir pārskatīts izkārtojums, lai iegūtu papildu izturību. Arī pārnesumu attiecības ir koriģētas ar garāku 1., nedaudz īsāku 2., garāku 3. un īsākiem 4./5. pārnesumiem.
Jaunajā pārslēgšanās rakstā tiek izmantota viena pārslēgšanās dakša, kas iet uz augšu no 2. līdz 3. (nevis divas), ar divām svina rievām (nevis 3), un uzlabotā pretvārpstas stingrība samazina berzi. Rezultāts ir daudz labāka pārslēgšanās sajūta starp diviem kritiskajiem pārnesumiem; pārslēgšanās cilindrs ir arī par 17% vieglāks. Pārnesumu pozīcijas sensors ļauj izmantot trīs īpašus aizdedzes režīmus 1. un 2., 3. un 4., un 5. pārnesumam.

Elektronika

• HRC palaišanas vadība piedāvā 3 iedarbināšanas režīmus
• Dzinēja režīma izvēles pogai (EMSB) ir 3 kartes, lai pielāgotu jaudas raksturu

HRC palaišanas vadības sistēma jebkuram braucējam piedāvā vislabāko variantu spēcīgam startam un 3 režīmus, no kuriem izvēlēties:
3. līmenis – 8250 apgr./min, dubļainiem apstākļiem/iesācējiem.
2. līmenis – 8500 apgr./min, sausiem apstākļiem/standarta.
1. līmenis – 9500 apgr./min, sausiem apstākļiem/profesionāļiem.

HRC palaišanas vadības aktivizēšana ir vienkārša – lai ieslēgtu, ievelciet sajūgu un nospiediet pogu “Iedarbināt” labajā pusē. 1. līmeņa izvēlei LED diode nomirgos vienu reizi. Vēlreiz nospiediet iedarbināšanas pogu vismaz 0,5 sekundes vai ilgāk, un 2. līmenī LED diode nomirgos divreiz. Atkārtojiet procesu, un LED diode nomirgos 3 reizes, norādot, ka ir izvēlēts 3. līmenis.
Dzinēja režīma izvēles poga (EMSB) maina dzinēja parametrus, un ir pieejami trīs režīmi, kas piemēroti braukšanas apstākļiem vai braucēja vēlmēm: 1. režīms (standarta), 2. režīms (vienmērīgs) un 3. režīms (agresīvs). LED diode parāda arī izvēlēto režīmu.
Braucēja vadības ierīces un displeji – dzinēja apturēšanas poga, EFI brīdinājums, EMSB režīma poga un LED indikators – ir novietoti uz kreisā roktura.