31.03.2009 Honda sāk pārdot jauktās degvielas motociklu CG150 TITAN Mix Brazīlijā
03.11.2008 Honda kopējais motociklu ražošanas apjoms pasaulē 2008. gadā sasniedz miljoniem vienību
24.09.2008 8.-13. novembrī 2011 EICMA
« Iepriekšējais 1 2 3 Nākamais »

Amerikāņu Rikijs Brabeks otro reizi četros gados izcīna uzvaru prestižajā Dakara rallijā

19.01.2024
Jau otro reizi četros gados Monster Energy Honda sacīkšu braucējs Rikijs Brabeks iegūst uzvaru ievērojamajā Dakara rallijā, kas šodien noslēdzās uz Saūda Arābijas Krusta jūras piekrastes. 2020. gadā kalifornietis kļuva par pirmo amerikāņu, kas ieguva uzvaru motociklu klases grūtajā pasākumā, un četri gadi un divas dienas vēlāk viņš pievieno 46. izdevumu saviem uzvaru sarakstiem. Dakara ralli sākās 1979. gadā Eiropā un Āfrikā, un Honda pirmo reizi uzvarēja 1982. gadā, kad to stūrēja XR550 uzmontētais Čirils Neveu. Francūzis pievienoja otro uzvaru četrus gadus vēlāk arī uz NXR750V, pēc tam to atkārtoja nākamajā gadā. Itāliete Edi Orioli 1988. gadā ar NXR800V deva Hondai trešo uzvaru pēc kārtas, ko nākamajā gadā uzvarēja francūzis Žils Lalai. Honda sekoja sausa perioda, bet Brabeks 2020. gadā atkal nostiprināja zīmolu ar CRF450 RALLY, tajā laikā rallijs notika Saūda Arābijā. Brabeka toreizējais komandas biedrs Kevin Benavīdes uzvarēja nākamajā gadā, un šī gada panākums ir astotais Honda uzvaras (un pirmā jaunās paaudzes CRF450 RALLY, tās debijas, uzvara). Piektais Dakaras rallija izdevums, kas notika Saūda Arābijā, šogad tika uzsākts ar 5. janvāra prologu ziemeļrietumu pilsētā AlUla un pārskrēja 7670 kilometrus uz austrumiem un atpakaļ, pirms noslēdzās 19. janvārī Yanbu. Ceļojuma laikā dalībnieki pabeidza 4632 kilometrus "īpašo" posmu (laikus noteiktus posmus, kas nosaka uzvarētājus), ieskaitot jaunu divu dienu "48 stundu Chrono" posmu Saūda Arābijas tuksnešainajā Tukšajā cetrpusē, kur sacīkšu dalībnieki pavadīja attālinātu nakti bez tehniskās atbalsta un minimālās saziņas ar ārpasauli. Dalībnieki regulāri devās prom no naktīm bivaku agrajā rīta stundā un pavadija ilgas, aukstas stundas savienojumos (nejoslu pārvades posmos, kuru pabeigšana bija obligāta). Tikai viena atpūtas diena sniedza atvieglojumu no smagajiem apstākļiem. Monster Energy Honda lielāko daļu sacensības kontrolēja, ar špāņu Tosha Šareinu vadot prologu un čīlieti José Ignacio "Nacho" Korneho paņemot īpašumā kopējo vadību pēc ceturtā pilnā posma. Pēc svarīgā 48 stundu Chrono posma pabeigšanas Brabeks pārņēma kopējo vadību un to nekad neatslēdza. Komanda bija gan ātra (uzvarot septiņos posmos un prologā, un divos gadījumos iztīrot posmu pjedestālus), gan līdzsvarota (pieci no sešiem braucējiem ieguva uzvaras); četri braucēji sasniedza finišu. Papildus Brabeka kopējai uzvarai viņa franču komandas biedrs Adrijans Van Beverens ieņēma kopējo pjedestālu pozīciju, iegūstot trešo vietu, bet Korneho finišēja sestajā vietā.