24.05.2018 19YM HONDA CRF450L
28.04.2017 Hondas testu diena
14.11.2016 Honda 2017. gada motociklu klāsts.
25.08.2016 Informācija presei par CRF450R 2017
03.12.2015 Preses informācija: City Adventure konceptmotocikls, kā arī CRF1000L Africa Twin un seši ievērojami uzlaboti vidēja izmēra motocikli
24.07.2015 Jaunais Honda CRF1000L Africa Twin 2016. gada modelis
13.05.2015 Africa Twin ir atgriezies! CRF1000L Africa Twin apstiprināts 2015. gadam.
18.11.2014 Honda atklāja pilnu 2015. gada motociklu līniju
09.12.2013 Jaunais 2014. gada Honda motociklu klāsts
23.09.2011 Honda oficiāli prezentē jauno 2012 gada CBR1000RR
02.11.2010 Honda iepazīstina ar jaunajiem motociklu modeļiem, aizraujošām motociklu koncepcijām un atjauninātu motorolleru klāstu.
17.09.2009 Durvis ver Honda Drošības institūts
14.09.2009 Honda sāk Taizemē ražot un pārdot jauno motorolleru PCX. Šo stratēģisko globālo modeli 2010. gadā no Taizemes eksportēs uz Japānu, Eiropu un ASV.
08.09.2009 Honda izstrādājusi jaunu dubultā sajūga transmisiju sporta motocikliem ar lielu motora tilpumu un CV-Matic automātisko transmisiju Cub motorolleriem
31.03.2009 Honda sāk pārdot jauktās degvielas motociklu CG150 TITAN Mix Brazīlijā
« Iepriekšējais 1 2 Nākamais »

19YM HONDA CRF450L

24.05.2018

 

Jaunumi par jaunu modeli: Kā bāzi izmantojot CRF450R sacīkšu motociklu, Honda jaunajam enduro motociklam ir izturīga, viegla šasija, kas būvēta, lai izmantotu visu pieejamo saķeri, un dzinējs, kas nodrošina spēcīgu un izmantojamu jaudu no pašiem pirmajiem apgriezieniem. Izturīgās augstas kvalitātes detaļas un garie apkopju intervāli dāvās bezrūpīgus braucienus un īpašnieka pieredzi.

1. Ievads

Kārtīgam enduro motociklam ir jānodrošina daudz lietu: apvidus apstākļos tam ir jābūt vieglam, ar kvalitatīvu piekari un vadāmības īpašībām, kas atvieglo braucienu, apstākļiem paliekot smagākiem. Tā dzinējam ir jārada laba jauda un grieze jau pie zemiem apgriezieniem – tā veida, kas ir īpaši labi izmantojama un ļauj braucējam piekļūt visai iespējamai aizmugurējā riteņa saķerei, lai kāds būtu apvidus.

Visas īpašības, kas to padara lielisku apvidus apstākļos, padara to patiesi noderīgu arī pilsētā: tas ir šaurs un izveicīgs enduro motocikls, kas spēj izspraukties satiksmē, absorbē nelīdzenu ielu grambas un vienmēr atrodas priekšā pārējiem, pateicoties atjautīgajam zemu pārnesumu paātrinājumam. Tam ir jābūt uzticami iedarbināmam un ar saprātīgiem intervāliem starp lielākajām apkopēm.

Sacīkšu motocikli var būt labs pamats enduro motocikla izveidošanai. Taču daudz kas ir jāapsver. Sacīkšu līmeņa veiktspēja prasa intensīvu uzturēšanas grafiku, kas vienkārši ir par daudz prasīts no tiem, kas pa “takām” brauc vaļasprieka līmenī, kas vēlas tikai nospiest pogu un braukt – un turpināt braukt. Turklāt minimāli aprīkots sacīkšu motocikls var nozīmēt, ka svarīgi elementi, kas ļautu braukt uz ielas – lukturi, pagrieziena rādītāji, aizdedzes slēdzis –, nav tik draudzīgi lietotājam un tik izturīgi, kā varētu vēlēties.

Honda to saprot un, vēloties radīt enduro motociklu, kas izteikti atgādina sacīkšu motocikla fundamentālo veiktspēju, tomēr nodrošina daudz pieejamākus apkopju intervālus un augstas kvalitātes aprīkojumu braukšanai uz ielas, par pamatu izvēlējās savu CRF450R sacīkšu motociklu un radīja jauno CRF450L motociklu.

Tas nepārprotami ir sacīkstēs kaldināts CRF – un tā arī izskatās –, tomēr tam ir veikti papildinājumi un modifikācijas, lai tas būtu gan legāls uz ielas, gan nepārspējams apvidus apstākļos. Un tieši tāds ir CRF450L – pilnā komplektācijā un laimīgs kā meža takās, tā uz šosejas. Un, pateicoties Honda tehnoloģijām un konstrukcijas kvalitātei, tāds paliks vēl ilgus gadus.

M. Učijama (M. Uchiyama), lielo projektu līderis (LPL) 19YM CRF450L:

“CRF450L nozīmē gūt maksimālu prieku no dubļiem. Tas izskatās pēc CRF450R, jo tas tāds ir – tikai meža takām draudzīga, legāla ielu versija. To nozīmē burts “L” – “legāls”. Tas ir radīts, lai sniegtu izcilu vadāmības sajūtu un lineāru griezi, kas palīdz braucējam maksimāli izmantot visu pieejamo saķeri jebkuros apstākļos. UN tas ir aprīkots ar no Honda Racing Corporation atvasināto CRF tehnoloģiju ar normalizētu apkopju grafiku.”

2. Modeļa pārskats

Ceļš no sacīkšu motocikla līdz legālam ielu motociklam CRF450L ir bijis detaļām bagāts. Lai būtu atļauts pārvietoties pa ielām, dzinējam bija jāatbilst EURO4 prasībām, bet no ilgmūžības un lietojamības skatupunkta rūpīga uzmanība bija jāpievērš jaudai un motocikla raksturam.

Tas joprojām ir CRF450R, tikai klusāks gan mehāniski, pateicoties šasijai un dzinējam, gan jaunās izplūdes sistēmas dēļ. Gan degvielas sistēmu, gan aizdedzi tagad pārrauga 02 lambda zonde; kompresijas pakāpe ir samazināta un kloķmehānisma masa palielināta uzlabotai braucamībai. Transmisija ir 6 pārnesumu – garākiem pārnesumiem uz ceļa –, un 18 collu aizmugurējam ritenim ir pievienots pārnesumu slāpētājs.

Plastmasas detaļas ir pārņemtas no CRF450R, un viss apgaismojums ir LED, sevišķi priekšējais lukturis rada caururbjošu gaismas staru. Titāna degvielas tvertnes palielinātais tilpums palielina nobraucamo attālumu, un viss aprīkojums, kas padara CRF450L pirkumam gatavu, licencētu ielu motociklu – piemēram, spidometrs un skaņas signāls –, ir iekļauts standarta aprīkojumā.

3. Galvenais aprīkojums

3.1 Motors


• Balstīts uz CRF450R, ar pirmo lielo apkopi pēc 32 000 km

• EURO4 atbilstīgs, ar elektrisko aizdedzi

• Lielāka kloķmehānisma inerce uzlabo braucamību un vilces izjūtu

• 6 pārnesumu transmisija

Šasiju no CRF450R sacīkšu motocikla specifikācijām enduro veiktspējas līmenim bija viegli pielāgot, bet 449 cm3 dzinējs no Honda inženieru puses prasīja lielākas pūles. Prasības bija vairākas: nepieciešamība atbilst EURO4 emisiju un trokšņa prasībām un būt izmantojamam plašam braucēju lokam dažādās braukšanas situācijās kā uz ceļa, tā apvidus apstākļos.

Četru vārstu Unicam jaudas agregāta pamata arhitektūra ir tāda pati, bet vairākas detaļas ir izmainītas, lai atbilstu motocikla plašajam izmantojumam: ir palielināta kloķmehānisma masa, sniedzot par 13% vairāk inerces, kas apvidus braucējam nozīmē uzlabotu griezi un atsaucīgumu; ir pārskatīts vārstu atvēršanās laiks, lai jaudas un griezes sadalījums būtu plašāks un vienmērīgāks; transmisija tagad ir 6 pārnesumu iepriekšējo 5 vietā garākiem pārnesumiem uz asfalta; dzinēja kreisajā un labajā pusē ir dzinēja ārējie pārsegi, kas samazina troksni.

Tāpat ir uzlabots ACG ģenerators, kas nodrošina LED apgaismojumam nepieciešamo elektroenerģiju un uzlādē akumulatoru, braucot nelielā ātrumā. Pats akumulators ir augstas kapacitātes.

Cilindru diametrs un virzuļu gājiens ir tāds pats kā CRF450R, 96 mm x 62,1 mm, bet virzuļos ilgākam kalpošanas laikam viena vietā ir izmantoti 3 gredzeni. Kompresijas pakāpe ir 12,0:1 (salīdzinājumā ar 13,5:1). Jaunā dizaina gaisa filtra kārba pievada gaisu PGM-FI, ko pārvalda lambda zonde liela tilpuma vienas caurules izpūtējā (kas aizvieto “drukno” CRF450R divu cauruļu dizainu). Gaisa ieplūdes (AI) sistēma un katalizators attīra izplūdes gāzes.

Četru vārstu Unicam cilindru galvas ieplūdes vārsti aprīkoti ar vārstu svirām; vārstu pacēlums ir 7,7 mm ar 6,7 mm izplūdes vārstu pacēlumu. Ieplūdes vārsta diametrs ir 38 mm. Vārstu atsperu šķērsgriezums ir ovāls, un leņķis ir 9° ieplūdes/10,5° izplūdes vārstiem.

Sajūgā griežas 7 berzes diski ar 2 mm sajūga plāksni, kas efektīvi izkliedē karstumu; atsperes rada labu, konstantu savienojumu. Priekšējais ķēdesrats ir 13T, aizmugurējais 51T.

Maksimālā jauda ir 18,4 kW, un maksimālā grieze ir 32 Nm. No braukšanas apvidū kā hobija viedokļa svarīga ir dzinēja uzticamība un intervāls starp apkopēm. Šajā jomā CRF450L konstrukcijas kvalitāte un dizains patiesi izceļas: starp lielākajām apkopēm ar to var nobraukt 32 000 km, un gaisa un eļļas filtri jāmaina ik pēc 1000 km.

3.2 Šasija

• Būvēts uz 18YM CRF450R bāzes ar nelielu adaptāciju enduro lomai

• Pilns LED apgaismojums, palielināts degvielas tvertnes tilpums un atbalsta kājiņa

• Lielāks radiatora tilpums, elektriskais ventilators

• Spoguļu stils līdzīgs CRF450R spoguļu dizainam

CRF450R, kas 2016. gadā ieguva pilnīgi jaunu dizainu, šasija bija nevainojams sākumpunkts, no kura sākt būvēt CRF450L, ieviestajām izmaiņām atbilstot motocikla daudz plašākajam izmantojumam un likumīga ielu motocikla statusam.

Vispirms divu lonžeronu alumīnija stieņu konusveida rāmis dakšas sviru punktā tika nedaudz paplašināts, radot vietu lielākam dzinējam, kas aprīkots ar 6 pārnesumu transmisiju. Stūres pamatne tika papildināta ar stūres saslēgu, bet alumīnija dakša uzpildīta ar uretānu, lai samazinātu troksni. Aizmugurējais apakšrāmis ir tāds pats, bet ir noregulēts stiprināšanas punkts aizmugurējo lukturu un vienas izplūdes caurules labajā pusē slāpētāja piestiprināšanai.

Slīpums un šķērsbāze ir 28,5°/122 mm, riteņu garenbāze par 18 mm garāka nekā CRF450R – 1500 mm – labākai stabilitātei. Gan R, gan L ir 22 mm dakšas nobīde. Svars ir 130,8 kg; sēdekļa augstums ir 940mm.

49 mm Showa tērauda atsperu USD dakšu – regulējamu priekšspriegojumam un kompresijas amortizēšanai – papildina pilnībā regulējams Showa aizmugurējais amortizators, kuru darbina Pro-Link. 260 mm ventilējams bremžu disks efektīvi kliedē karstumu, to darbina divu virzuļu bremžu suports; aizmugurē izmantots atbilstošs 240 mm ventilējams disks un viena virzuļa suports.

Ja CRF450R motociklam izmantots 19 collu aizmugurējais ritenis, CRF450L ir 18 collu (lai atbilstu enduro specifikācijas riepām) ritenis ar slāpētāju, kas absorbē ķēdes radīto šoku; izolēto 520 ķēdi pasargā plastmasas ķēdes aizsargs. Priekšā ir 21 collu ritenis, un abi diski ir melnā krāsā. Riepu izmērs ir 80/100-21 priekšā un 120/80-18 aizmugurē.

CRF450L stils pilnībā atgādina CRF450R. No tā ir pārņemts aizmugurējais dubļu sargs, sānu paneļi un apakšējā triecienu aizsarguzlika. Svelte sānu paneļi paslēpj palielināto radiatora tilpumu un elektrisko ventilatoru. Viss apgaismojums (ieskaitot pagrieziena rādītājus un numura zīmes apgaismojumu) ir LED; spidometrs, skaņas signāls, bremžu lukturu slēdzis un spoguļi atbilst juridiskajām prasībām, bet atbalsta kājiņa sniedz papildu ērtības. CRF450R ir titāna 6,3 l degvielas tvertne; CRF450L palielina šo tilpumu par 1,3 l līdz 7,6 l. Arī degvielas tvertnes vāciņš ir slēdzams.