28.04.2017 Hondas testu diena
14.11.2016 Honda 2017. gada motociklu klāsts.
25.08.2016 Informācija presei par CRF450R 2017
03.12.2015 Preses informācija: City Adventure konceptmotocikls, kā arī CRF1000L Africa Twin un seši ievērojami uzlaboti vidēja izmēra motocikli
24.07.2015 Jaunais Honda CRF1000L Africa Twin 2016. gada modelis
13.05.2015 Africa Twin ir atgriezies! CRF1000L Africa Twin apstiprināts 2015. gadam.
18.11.2014 Honda atklāja pilnu 2015. gada motociklu līniju
09.12.2013 Jaunais 2014. gada Honda motociklu klāsts
23.09.2011 Honda oficiāli prezentē jauno 2012 gada CBR1000RR
02.11.2010 Honda iepazīstina ar jaunajiem motociklu modeļiem, aizraujošām motociklu koncepcijām un atjauninātu motorolleru klāstu.
17.09.2009 Durvis ver Honda Drošības institūts
14.09.2009 Honda sāk Taizemē ražot un pārdot jauno motorolleru PCX. Šo stratēģisko globālo modeli 2010. gadā no Taizemes eksportēs uz Japānu, Eiropu un ASV.
08.09.2009 Honda izstrādājusi jaunu dubultā sajūga transmisiju sporta motocikliem ar lielu motora tilpumu un CV-Matic automātisko transmisiju Cub motorolleriem
31.03.2009 Honda sāk pārdot jauktās degvielas motociklu CG150 TITAN Mix Brazīlijā
03.11.2008 Honda kopējais motociklu ražošanas apjoms pasaulē 2008. gadā sasniedz miljoniem vienību
« Iepriekšējais 1 2 Nākamais »

Informācija presei par CRF450R 2017

25.08.2016

2017 HONDA CRF450R
„Absolute Holeshot”

Modeļa atjauninājumi: Pirmais vispārēji atjauninātais CRF450R dizains astoņu gadu laikā ir aprīkots ar HRC iedvesmotu paaugstinātas jaudas motoru ar 11% palielinātu maksimālo jaudu un vēl spēcīgāku griezi visā apgriezienu diapazonā. Tas ir aprīkots arī ar pilnīgi jauno septītās paaudzes alumīnija rāmi ar jaunu šasijas ģeometriju, zemāku smaguma centru un rūpnīcas aprīkojuma sacīkšu specifikācijas 49 mm Showa tērauda atsperu priekšējo dakšu. Pilnīgi jauno komplektāciju noslēdz titāna degvielas tvertne, gludas, aerodinamiski efektīvas plastikāta detaļas un papildaprīkojumā pieejamā elektriskais starteris

Saturs:
1 Ievads
2 Modeļa pārskats
3 Galvenais aprīkojums
4 Tehniskās specifikācijas

1. Ievads
Honda CRF450R ir bijis motociklu etalons kopš tā ieviešanas 2002. gadā. Tas ir definējis līdzsvara mākslu ar motoru, kas rada agresīvu izmantojamo jaudu, un šasiju, kas braucējam ļauj pilnībā izbaudīt ikkatru šīs jaudas lāsi. No vadītāja viedokļa – vai tas būtu amatieris-entuziasts, vai profesionāls sacīkšu braucējs – tas vienmēr ir bijis transportlīdzeklis, kas dāvā absolūtu kontroli un sen izslavēto Honda izturību un ilgmūžību.

Un, protams, CRF450R ir ticis nemitīgi pilnveidots, ar katriem uzlabojumiem ieviešot Honda visā pasaulē notiekošajās motokrosu sacīkšu programmās gūto pieredzi. Pēdējo astoņu gadu laikā CRF450R ir noslīpēts līdz pilnībai, kļūstot par vienu no labākajiem sacīkšu braucamajiem. 2017. gada modelis evolūciju ir padarījis par revolūciju. Eiropā iecienītākais Open klases motokrosa motocikls ir pilnīgi jauns, tā jaunais motors dāvā ievērojami paaugstinātu jaudu, jaunā šasija sniedz vēl labāku braucienu, kā arī tas nodrošina vēl labāku saķeri.

Tas izskatās citādāk, sniedz citādākas sajūtas un dāvā pilnīgi jaunu pieredzi uz ceļa. Vienkāršāk izsakoties, tas ir ātrāks. Daudz ātrāks.

M. Učijama (M. Uchiyama), lielo projektu līderis (LPL) 17YM CRF450R:
“Šī ir pilnīga CRF450R modeļa nomaiņa. Nekas nav atstāts, kā bijis, un mēs esam neatlaidīgi strādājuši, lai saviem klientiem dāvātu motociklu, kas ir absolūts līderis.

Mēs koncentrējāmies uz tāda motocikla radīšanu, kas sniegtu nepārspējamu motora veiktspēju, izcilu aizmugurējā riteņa piedziņu un būtu ar zemu smaguma centru – radot par 5% labāku akselerāciju salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Izstrādes sauklis bija "Absolūts līderis".

Mēs jau esam uzsākuši dalību sacīkstēs un 17YM CRF450R pilnveidošanu Japānas MX čempionātā, gūstot uzvaras visās piecās pirmajās sacensībās pēc kārtas.

Mēs ar lepnumu piedāvājam šādas veiktspējas motociklu motokrosa cienītājiem visā pasaulē.”

2017 CRF450R – ABSOLŪTS LĪDERIS!

2. Modeļa pārskats
2017. gada CRF450R ir izstrādāts – savu ieguldījumu nepastarpināti sniedzot Honda AMA un MX GP komandām –, lai pirmais startētu, pirmais nokļūtu līdz pirmajam līkumam un uzrādītu satriecošu apļa laiku. Jaunais motors dāvā par 11% palielinātu maksimālo jaudu, un motocikls ir aprīkots ar šasiju, kas patiesi spēj šo jaudu pilnībā izmantot. 2017. gada CRF450R ir vēl izturīgāks, jaudīgāks un fokusētāks.

Un, tā kā MX1 klases motocikli ir paredzēti sacīkstēm, gan 16YM, gan 17YM motocikli sacentās plecu pie pleca virknē HRC starta simulāciju. Jaunā motocikla jauda un braukšanas pieredze guva ievērojamu pārsvaru. 0–10 m aizņēma 1,53 sekundes, kas ir par 6,4% īsāks laiks nekā iepriekšējam modelim.

Jaunā jaudas agregāta ieplūdē un izplūdē izmantoti inovatīvi risinājumi. Ieplūdes taisnie kanāli būtiski samazina gaisa pretestību, uzlabojot sadegšanas efektivitāti. Divas izplūdes caurules novietotas tuvāk motoram, ļaujot uzlabot kompresijas pakāpi no 12,5 līdz 13,5, kas ir noteicošais faktors, nodrošinot lielāku jaudas padevi.

KYB pneimatisko dakšu nomainījusi 49 mm Showa USD dakša – ar tērauda spirālatsperēm un radīta no rūpnīcas sacīkšu aprīkojuma, kas tiek nodrošināts Japānas čempionāta MX sacīkšu komandām. Alumīnija rāmja galvenās sijas tagad ir nosmailinātas, paaugstinot priekšgala stabilitāti un dāvājot labāku vilci, un 17YM CRF450R ir pilnībā pārskatīta ģeometrija: tā garenbāze ir īsāka ar kompaktāku aizmugures dakšu un noregulētu stūres leņķi un pēdu. Tā smaguma centrs ir pazemināts, pateicoties tādām detaļām kā vieglā titāna degvielas tvertne un zemāks amortizatora augšējais stiprinājums.

Pilnīgi jaunās plastikāta detaļas nodrošina izcili efektīvu aerodinamiku, bet gludā un dabiskā forma piešķir braucējam pilnīgu kustības brīvību. Motocikls apveltīts arī ar plēves grafiku ielaidumiem, kas veido izteiksmīgu vizuālo efektu un dāvā izturīgu apdari. Pirmo reizi papildaprīkojumā ir pieejama elektriskā aizdedze.

3. Galvenais aprīkojums
3.1 Motors

CRF450R 449 cm3 motors tagad nodrošina par veseliem 11% lielāku maksimālo jaudu nekā iepriekšējais modelis. Salīdzinot 16YM un 17YM jaudas un griezes līknes, tās grafiski parāda jaunās konstrukcijas veiktspējas pieaugumu: tā ir spēcīgāka it visās jomās, taču jo īpaši griezes diapazona vidusdaļā un pie lieliem apgriezieniem, sniedzot ievērojamu uzlabojumu apgriezienu skaitam minūtē, maksimālajai jaudai un maksimālo apgriezienu posmā.


Lai nodrošinātu šādus jaudas uzlabojumus, kopā ar HRC inženieriem pedantiski tika izstrādāts ikviens motora veiktspējas aspekts. Cilindrs aprīkots ar pilnībā pārstrādātu Unicam četru vārstu galvu, kuras ieplūdes vārstu sviras palielina vārstu atvērumu par 0,5 mm līdz 10 mm (arī izplūdes vārstu atvērums ir palielināts par 0,85 mm līdz 8,8 mm).

Ieplūdes vārstu diametrs ir palielināts par 2 mm līdz 38 mm; divvirzienu vārstu ligzdām nodrošinot vienmērīgu gāzu plūsmu. Lejupejošā ieplūde tagad sniedz tiešu un taisnu padevi ieplūdes portiem, un pienākošās plūsmas efektivitāte ir uzlabota par 19%. Līdzīgi, izejošā plūsma ir par 10% efektīvāka, pateicoties dubultajai izplūdei, kas arī ir pārstrādāta, izveidojot pakāpeniska rādiusa izliekumu. Dubultie trokšņa slāpētāji ir par 78 mm īsāki.

Vārstu atsperu šķērsgriezums ir ovāls, samazinot augstumu un dāvājot kompaktākus izmērus. Šaurāks vārstu leņķis 9° ieplūdei un 10,5° izplūdei (no 10°/11,5°) un jaunās konstrukcijas virzuļi uzlabo sadegšanu un nodrošina kompresijas koeficientu 13,5:1 salīdzinājumā ar iepriekšējo 12,5:1. 4 atveru virzuļu eļļas sprauslas (kas aizvieto 2 atveru sistēmu) samazina virzuļu temperatūru un efektīvi novērš pārkaršanu, ko rada paaugstinātā kompresija.

Virzuļu pirksti un vārstu sviras ir ar DLC pārklājumu (dimanta ogleklis), kas nodrošina izcilu abrazīvo stiprību un izturību, vienlaikus samazinot jaudas zudumus berzes dēļ. Diametrs un gājiens nav mainījušies – 96 mm x 62,1 mm.

Motorā tagad tiek izmantots pūtes sūknis (smidzinātāja vietā), kas izpūš eļļu ar spēku gan transmisijai, gan sajūgam, samazinot berzi, uzlabojot eļļošanas efektivitāti un ievērojami samazinot sūknēšanas zudumus. Divu eļļas avotu vietā tiek izmantots tikai viens, tas nozīmē tilpuma samazinājumu no 1390 cm3 (motora un transmisijas eļļa kopā), kas tika izmantots iepriekšējā modelī, līdz kopējam tilpumam 1250 cm3.

Vieglais svars un kompaktie izmēri ir panākti, izmantojot vairākas jaunas pieejas. Novietojot stabilizatoru karterī, tiek samazināts attālums starp kloķi un stabilizatoru. Galvenais zobpārvads un stabilizatora zobpārvads ir kopīgi, tāpat galvenais piedziņas pārvads un eļļas sūkņa pārvads.

Galvenā zobpārvada rotācijas ātrums ir par 30% lielāks, samazinot slodzi uz pārnesumkārbu un sajūgu. Lai maksimāli izmantotu papildu jaudu un griezi, ir noregulētas visas piecas pārnesumu attiecības, gala pārnesumu nodrošinot 13 un 49 zobu zobratiem (pretstatā 13/48).

Sajūgs tagad griež 7 berzes diskus (nevis 8), nemazinot kalpošanas ilgumu; tas ietaupa vietu (tas ir par 2,6 mm plānāks – 77 mm), svaru un ekspluatācijas izmaksas, turklāt 6 sajūga plāksnes ir apstrādātas ar īpašu virsmas berzes materiālu. 2 mm sajūga plāksne (biezāka par 0,4 mm) kliedē karstumu daudz efektīvāk, bet vibrācijas atsperes nodrošina labu, nepārtrauktu savienojumu ar sajūgu.

Vadības ierīču un displeju slēdži tagad ir racionalizēti un izvietoti uz kreisā roktura: motora izslēgšanas slēdzis, EFI brīdinājuma slēdzis, EMSB režīma poga un LED indikators.

Honda EMSB (motora režīma selektora poga) ir ierīce, kas ļauj vadītājam vienā acumirklī mainīt motora darbības parametrus. Motociklam stāvot uz vietas un motoram darbojoties tukšgaitā, vienkārši jānospiež un jātur poga mazāk nekā sekundi, tiek ieslēgts nākamais secīgais režīms.

Pogā iebūvētās LED norāda ieslēgto režīmu – strauji piespiežot pogu, LED nomirgo (1 reizi 1. režīmam utt.). Izvēloties jaunu režīmu, arī tas tiek apstiprināts.

1. režīmā tiek izmantota standarta aizdedzes un degvielas padeves kombinācija, nodrošinot līdzsvarotu jaudas un griezes padevi. 2. režīms ir maigāks un sniedz viegli kontrolējamu akselerāciju. 3. režīms nodrošina strauju veiktspēju un agresīvu un atsaucīgu jaudu. 2. un 3. režīmu var pielāgot vēl tālāk, izmantojot HRC konfigurēšanas rīku režīmu ierīcei un programmnodrošinājumam.
Pirmo reizi CRF450R papildaprīkojumā ir pieejama elektriskā aizdedze.

 

 

 

3.2 Šasija

Pilnībā pārstrādātā šasija dāvā vadītājam absolūtu kontroli pār CRF450R jauno paaugstinātās jaudas motoru. Šā septītās paaudzes CRF alumīnija rāmja mērķi bija skaidri: uzlabot motocikla sniegumu pagriezienos, priekšgala stabilitāti, vilci un aizmugures piedziņu, kā arī atgriezenisko saiti un iepriekšparedzamību.

Būtiskākā vizuālā pārmaiņa ir dubultās galvenās sijas, kas tagad ir nosmailinātas, dāvājot lielāku priekšgala stabilitāti, uzlabotu vilci un braukšanas sajūtas. Vērpes stingrība ir par 6,8% mazāka – saglabājot iepriekšējo sānu stingrību –, lai uzlabotu pagriežamību un braukšanas sajūtas. Tās svars ir samazināts par 270 g. Arī aizmugurējais apakšrāmis, tagad presēts, nevis kalts, ietaupa 225 g.


Rāmja ģeometrijā un dinamikas parametros ir veiktas arī vairākas mazāk pamanāmas izmaiņas. Smaguma centrs ir par 2,7 mm zemāks. Garenbāze ir par 11 mm īsāka – 1482 mm. Attālums starp priekšējā riteņa asi un aizmugures dakšas asi ir palielināts (par 13 mm līdz 913 mm), bet attālums no aizmugures dakšas ass līdz aizmugurējai asij samazināts (par 24 mm īsāks, 569 mm). Šī jaunā ģeometrija pārnes vairāk svara uz aizmugurējo riteni vēl izcilākai vilcei – kas bija galvenais izstrādes mērķis.

Stūres leņķis un pēda ir 27,4°/116 mm (no 27,1°/117 mm). Kopējais svars ir 110,6 kg.

2017. gada CRF450R ir šaurāks un kompaktāks motocikls, ko ir vēl vieglāk vadīt, pateicoties pazeminātajam smaguma centram. Jaunā ģeometrija spēcīgāk noslogo aizmugurējo riteni vēl labākai piedziņai, pieskaņojoties priekšgala uzlabotajai saķerei maksimālām braukšanas sajūtām.

CRF450R on nüüd varustatud täielikult Jaunais CRF450R tagad lepojas ar pilnībā regulējamu 49 mm Showa USD spirālatsperu dakšu, Showa rūpnīcas dakšas versiju, kas tiek nodrošināta Japānas čempionāta MX sacīkšu komandām. Tā nav uzlabota 48 mm versija, ar kuru tika aprīkots 14YM un no kuras tā atšķiras ikvienā aspektā: cilindra diametrs ir 25 mm (pretstatā 24 mm), stieņa diametrs ir 14 mm (12,5 mm) un kompresijas virzuļa – 39 mm (37 mm). Kā to var sagaidīt no sacīkšu specifikācijas piekares, dakšas darbība ir elastīga, vienmērīga un pilnībā kontrolējama.

Pilnībā regulējamā Showa aizmugurējā amortizatora augšējais stiprinājums ir par 39 mm zemāks, un amortizators ir novietots uz motocikla viduslīnijas (iepriekš tas bija par 5 mm nobīdīts), uzlabojot smaguma centra novietojumu un stabilitāti lielā ātrumā. 599 mm garā alumīnija aizmugures dakša ir par 18 mm īsāka, ar sašaurinātu plecu formu (šķērsgriezumā). Tā ir par 220 g vieglāka.

260 mm ventilējams bremžu disks efektīvi kliedē karstumu, to darbina divu virzuļu bremžu suports; aizmugurē izmantots atbilstošs 240 mm ventilējams disks un viena virzuļa suports. Vieglie alumīnija diski ar tieši piestiprinātu spieķu rakstu samazina neatsperoto svaru; priekšā – 21 x 1,6 collu, aizmugurē – 19 x 2,15 collu. Standarta aprīkojumā uzstādītas Dunlop MX3SF un MX3S riepas mīkstām virsmām.

Jaunajam CRF450R tagad ir 6,3 l titāna degvielas tvertne, kas sver par 513 g mazāk nekā iepriekšējā modeļa plastikāta tvertne. Puskilograma svara samazinājums ievērojami palīdzēja pazemināt motocikla smaguma centru. Jauno plastikāta detaļu gludās eksterjera kontūras palīdz vadītājam braukt vienmērīgāk, turklāt arī motocikla priekšgals ir šaurāks – radiatora/tvertnes pārsega platums ir samazināts par 30 mm, bet jaunā dizaina priekšējais dubļu sargs daudz efektīvāk pievada gaisu radiatoram. Virsbūvē izmantotas izturīgas plēves grafikas, kas nosedz lielu virsmas platību, dāvājot stilīgu aizsardzību pret skrāpējumiem.

 
 
4. Tehniskās specifikācijas

 MOTORS  
 Veids  Viena cilindra, 4 taktu Unicam, ar šķidruma dzesēšanu
 Darba tilpums  449,7 cc3
 Diametrs x gājiens  96,0 mm × 62,1 mm
 Kompresijas pakāpe  13,5 : 1
 DEGVIELAS SISTĒMA  
 Karburators  Degvielas iesmidzināšana
 Degvielas tvertnes tilpums  6,3 litri
ELEKTROSISTĒMA  
 Aizdedze  Digitāla CDI
 Starteris  Kikstarteris
 PIEDZIŅA  
 Sajūga tips  Daudzplākšņu slapjais sajūgs
 Transmisijas veids  Pastāvīgā sazobe
 Gala piedziņa  Ķēde
 RĀMIS  
 Veids  Alumīnija dubultcauruļu
 ŠASIJA  
 Izmēri (G´P´A)  2183 mm × 827 mm × 1274 mm
 Garenbāze  1482 mm
 Stūres leņķis  27° 22'
 Pēda  116 mm
 Sēdekļa augstums  960 mm
 Klīrenss  328 mm
 Pašmasa  110,6 kg
 PIEKARE  
 Veids, priekšā  Showa 49 mm spirālatsperu dakša (305 mm)
 Veids, aizmugurē  Showa viena amortizatora piekare ar Honda Pro-Link sistēmu (133 amortizatora gājiens, 314 mm ass gājiens)
 RITEŅI  
 Veids, priekšā  Alumīnija spieķu
 Veids,aizmugurē  Alumīnija spieķu
 Riepas, priekšā  80/100-21 Dunlop MX3SF
 Riepas, aizmugurē  120/80-19 Dunlop MX3
 BREMZES  
 Priekšā  260 mm hidrauliskās ventilējamu disku
 Aizmugurē  240 mm hidrauliskās ventilējamu disku

Visas specifikācijas ir provizoriskas un var tik mainītas bez iepriekšēja brīdinājuma.